اشتقاق های جردن و پاد اشتقاق ها روی جبرهای مثلثی

پایان نامه
چکیده

فرض کنیم ? یک جبر مثلثی باشد. نگاشت دوخطی ?:?×??? دو اشتقاق نامیده می شود اگر نسبت به هر دو مولفه اش اشتقاق باشد. در این پایان نامه، مفهوم دو اشتقاق اکستریمال را معرفی می کنیم، و ثابت می کنیم که تحت برخی شرایط یک دو اشتقاق از جبر مثلثی ? ، مجموع یک دو اشتقاق اکستریمال و یک دو اشتقاق داخلی است. بررسی خواهیم کرد که تحت چه شرایطی اشتقاق های جبرهای مثلثی داخلی اند. همچنین ثابت می کنیم که هر اشتقاق جردن از جبر تمام ماتریس های بالا مثلثی به توی دومدول خودش به صورت مجموع یک اشتقاق و یک پاد اشتقاق است و نشان می دهیم هر اشتقاق جردن روی جبرهای مثلثی یک اشتقاق است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

اشتقاق جردن و اشتقاق چپ جردن بر جبرهای باناخ

در سال 1955 سینگر و ورمر [32] اثبات کردند که : برد هر اشتقال کراندار بر یک جبر باناخ جابجایی در داخل رادیکال ژاکوبسون آن قرار می گیرد. که به قضیه سینگر-ورمر شهرت یافت. در سال 1988 توماس [34] قضیه سینگر-ورمر را با حذف شرط کراندار بودن هر اشتقاق، تعمیم داد که به حدس سینگر-ورمر شهرت دارد. در سال 1991 ماتیو و مورفی [23] نشان دادند که قضیه کلینیک -شیرکوف (قضیه 2-3-5) برای هر اشتقاق کراندار دلخواه...

15 صفحه اول

فشردگی اشتقاق ها روی جبرهای باناخ جابجایی

در این پایان نامه فشردگی اشتقاق ها روی جبرهای باناخ جابجایی را بررسی می کنیم‎،‎ نشان می دهیم اگر هیچ اشتقاق فشرده ازجبر باناخ جابجایی ‎aبتوی دوگان مدولش وجود نداشته باشد‎،‎ آنگاه هیچ اشتقاق فشرده از جبر باناخ جابجایی ‎aبتوی- aدو مدول متقارن وجود ندارد‎. همچنین نتایج مشابهی برای اشتقاق های ضعیف فشرده و اشتقاق های کران دار از رتبه متناهی اثبات می کنیم‎.‎

15 صفحه اول

اشتقاق های لی روی جبرهای خاص

در این رساله به مطالعه اشتقاق های لی روی جبرهای عملگری و جبرهای مثلثی می پردازیم. شرایطی را بررسی می کنیم که تحت آن یک اشتقاق لی روی این جبرها به شکل استاندارد ظاهر شود به عبارت دیگر، بتوان آن را به صورت مجموع یک اشتقاق جمعی و یک نگاشت مرکز مقدار که جابجاگرها را به صفر می نگارد تجزیه کرد.

15 صفحه اول

اشتقاق های لی وجردن روی جبرهای خاص

این مطالعه به منظور بررسی اشتقاق های لی وجردن روی یک خانواده از جبرهای خاص صورت گرفته است. از اینرو به بررسی اینکه تحت چه شرایطی می توان یک اشتقاق لی را به صورت حاصلجمع یک اشتقاق جمعی و یک نگاشت مرکزمقدار که جابجاگرها را به صفر می نگارد تجزیه کردو در آخر مباحثی پیرامون اشتققاق های جردن و شرایطی که تحت آن هر اشتقاق جردن یک اشتقاق است رامورد بررسی قرار داده ایم.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023